Сьогодні, 6 жовтня, в Україні відкрили доступ громадян до Реєстру прав на нерухоме майно. Журналісти «Сегодня.ua» протестували новий державний сервіс.
Щоб отримати інформаційну довідку про власників нерухомості, в першу чергу, потрібно зареєструватися на порталі Мін’юсту в Кабінеті електронних сервісів – kap.minjust.gov.ua. Таку вимогу закріплено постановою Кабінету міністрів №786 від 30 вересня.
При реєстрації у користувача просять розкрити своє ім’я, по батькові та прізвище, а також ввести ідентифікаційний код (ІПН) і серію-номер паспорта. Сканувати документи не потрібно – достатньо просто ввести дані.
Після реєстрації користувач може зайти в розділ «Державні реєстри», підрозділ «Державний реєстр речових прав на нерухоме майно» і вибрати пункт «Отримати інформаційну довідку». Після цього починається введення даних. Перший крок – свої власні дані, ті ж, що і при реєстрації на порталі.
Далі користувачеві пропонується вибрати, за яким критерієм шукати інформацію:
- за адресою;
- за реєстраційним номером об’єкта нерухомості;
- за кадастровим номером ділянки;
- за ідентифікаційними даними фізичної особи;
- за ідентифікаційними даними юридичної особи.
Щоб дізнатися, якою нерухомістю володіє конкретна людина, вибираємо пошук за ідентифікаційними даними фізичної особи.
Тільки ПІБ недостатньо, щоб дізнатися, чим володіє фізособа. Для оформлення запиту потрібен ще й ідентифікаційний номер «реципієнта», а також його серія та номер паспорта. Втім, система пропускає і не до кінця заповнені запити.
На цьому етапі користувачів попереджають, що наповнення Державного реєстру прав здійснюється за заявочним принципом, і інформація з паперових носіїв до нього не переносилася автоматично. Тобто в інформаційній довідці буде відображена тільки інформація, наявна в реєстрах.
Ймовірно, саме з цієї причини «Сегодня» чекала невдача – у відповідь на наш запит ми отримали повідомлення: «Нічого не знайдено».
Якщо вірити покроковій інструкції, наданій у Мін’юсті, у випадку, якщо інформація була б знайдена, користувач б перейшов до кроку «Оплата в online-режимі». Після оплати послуги інформаційна довідка буде показана на екрані і вислана на email користувача, запевняє міністерство.
Заплатити потрібно 17 грн (без комісії банку).
У нашому випадку комісія склала 3 грн. Одержувачем вказано Держказначейство України.
До речі, сайт Кабінету електронних сервісів сьогодні працює нестабільно – після кожного кроку сторінки надовго «зависають», а часом браузер і зовсім видає помилку.
О 12:05 портал повідомив, що «сервіс надання інформаційних довідок з Реєстру прав недоступний».
Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram