Домой Украина Смертоносні хмарочоси: як елітні будинки можуть покалічити українців

Смертоносні хмарочоси: як елітні будинки можуть покалічити українців

З 1 січня 2020 року в Україні може різко збільшитися число хмарочосів. Справа в тому, що уряд затвердив нові державні будівельні норми (ДБН), які дозволяють будувати громадські будівлі висотою до 150 метрів.

Для порівняння: зараз все, що вище 100 метрів, вважається експериментальним будівництвом, а тому кожен проект повинен окремо затверджуватися міністерством. І деякі експерименти закінчуються невдало. Наприклад, «Дніпровські вежі на Троєщині». Місцеві жителі називають їх «пізанськими» – в процесі будівництва через помилки інженерів будівлі нахилилися. Ось тільки ці вежі вдвічі вище, ніж Пізанська – 35 поверхів. Зате тут немає ні туристів, ні будівельників – будівництво пустує 10 років. Зараз «вежі» передали Національній гвардії. Вона два роки шукає інвесторів, щоб їх вирівняти.

«Швидше за все, заощадили на фундаментах. Будинки дали ухил. Всі будинки. У таких будинках елементарно не можуть працювати ліфти. Перекошені шахти. Технічно можна спробувати їх трохи вирівняти, але це треба вкладати такі кошти, на які забудовник явно не розраховував», – каже директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко.

Загалом в Україні кожна друга «стометрівка» має або мала проблеми. Так, телецентр «Олівець» у Києві почали будувати в 1983 році, закінчили через 10 років. Будівлю Апеляційного суду Києва заклали ще раніше, а відкрили тільки в 2006 році. Готелю «Парус» в Дніпрі – вже 44 роки. Він готовий на 80% – закінчилися гроші. Mirax Plaza на столичній вулиці Глибочицькій страждає вже 13 років.

Один з кварталів на проспекті Перемоги міг стати історичним. Перший хмарочос в Україні – Міністерство інфраструктури. Він був зданий в 1986 році, 106 метрів без шпилю. А через дорогу повинен був бути рекордний офісний комплекс – Скай Тауерс, що складається з двох веж по 214 метрів. Ось тільки у замовників сталася криза і рекорд не добудували навіть до середини.

Мало грошей і архітекторів

Брак фінансів – це основна причина, чому будівництво хмарочосів стає проблемним, каже голова будівельної компанії Назар Бенч. Якби не це, може, у Львові чи Харкові вже був би свій восьмисотметровий Бурдж-Халіфа, як в Дубаї, нарікає фахівець.

«Якщо говорити з технічної точки зору, можливості будівництва, то компанії, які могли б побудувати будівлі на кшталт Бурдж-Халіфа, в Україні є. А фахівців, які могли б його спроектувати, одиниці. Як правило, це фахівці, які мають певний закордонний досвід. А фахівці, які мають закордонний досвід, як правило, залишаються за кордоном», – каже Бенч.

Але не всі архітектори виїхали за кордон, запевняє директор «Інституту міста» Олександр Сергієнко.

«У нас є кваліфіковані і конструктори, і будівельники. І цікаві архітектори. Але є одне «але». Якщо архітектору пропонують великі гроші, він дуже часто не може відмовитися і будує якогось монстра на замовлення …», – зазначає він.

За новими нормами, такі будівлі-монстри порушать так звані блакитні лінії історичної забудови, впевнений Сергієнко. Такі лінії проводить місцева влада, а тому не факт, що якусь з них не вирішать посунути заради комерційної вигоди.

Небезпека пожеж

Будинок на Кловському узвозі, який називають «Болт Куровського», свого часу не сподобався ЮНЕСКО, так дисонує на пагорбах з Києво-Печерською Лаврою. Але скандали швидко вщухли. Тепер це найвища споруда України, її висота становить 168 метрів. Приміщення в «Болті Куровського» є і житлові, і офісні.

Технічних проблем з хмарочосом, за документами, не помічено. Хоча, наприклад, найдовша пожежна вежа в Україні, якщо не дай бог, трапляться неприємності, отримає доступ тільки до середини «Болта».

«Вона розкладається до 90 метрів. Робоча висота 87,5 метрів. Або подає воду, або рятує людей. Допустима вага в люльці – до 400 кілограмів. Це чотири людини. Використовувати машину легко, але самі під'їзди до хмарочосів дуже важкі, дуже вузькі», – розповідає командир рятувальної команди Сергій Лобанцев.

Інші ж пожежні автодрабини ледь досягають п'ятдесяти метрів.

Тим часом, в ДБН прописані абсолютно інші вимоги до хмарочосів. Наприклад, вертолітні майданчики на дахах. Обов'язкові також зони, куди не дістане вогонь.

У свою чергу, рятувальники кажуть: протипожежні елементи ігнорують не тільки забудовники, а й самі мешканці.

А тим часом, за підсумками січня-червня 2019 року в Україні прийнято в експлуатацію 4,91 млн кв. м загальної площі нових житлових будинків, з яких в містах – 2,89 млн кв. м (58,8%), а в сільській місцевості – 2,02 млн кв. м (41,2%).

Нагадаємо, раніше юрист розповів новинам «Сьогодні», як вберегти себе від недобудови. За словами адвоката, рекламні матеріали забудовника – це важливий аргумент в суді:

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Рекомендуемые статьи

Как правильно выбрать бетонную смесь?

Приобретая бетонную смесь, каждый клиент желает получить товар высокого качества, так как от него зависит результат стройки. Чаще всего, продукцию поставляют сразу со склада...

Днепровский район в Киеве: преимущества жизни

Решились на покупку квартиры в Киеве и выбираете район? Мы докажем Вам, что жизнь в Днепровском районе - одно удовольствие! 1.Удобная инфраструктура Хочешь жить в лучших...

Особенности прямых шлифмашин Бош

Вам нужно провести финишную шлифовку и зачистку изделий, обработать срезы, отполировать поверхность, ободрать старую краску, а также выполнить порядок других работ? В таких случаях...

Выбор идеальной квартиры у моря

Кто не мечтает иметь собственную жилплощадь рядом с морем для постоянного или периодического проживания на время отдыха? Многие покупают недвижимость недалеко от общественных пляжей,...

С рук в руки — недвижимость от застройщика в Турции

Турция является привлекательной для инвестиций страной, где не перестает развиваться рынок недвижимости. Россия находится в тройке самых инвестируемых в турецкую недвижимость стран. Недвижимость от...

Стильные готовые кухни в Киеве

Приобретение кухонных гарнитуров - очень важная и ответственная задача. Оформляя зону кухни, так хочется достичь гармонии и уюта, так как каждая хозяйка знает, что...

Стильные люстры в интерьере

В интерьере каждой комнаты люстра играет далеко не последнюю роль. Подобия современных люстр появились между IV и V веком нашей эры в Древнем Китае....

Охранная сигнализация и ее особенности

Современное охранное оборудование – что это? Как показывает практика, в данном оборудовании нуждается все больше и больше людей, с целью защитить свое имущество от...

Особенности устройства цементно-песчаной стяжки

Такая стяжка незаменима при многих видах строительства и является надежным и долговечным основанием для финишного покрытия пола. Использование стяжки без защиты верхнего слоя даже...

Окна, двери, потолки – рациональный подход к ремонту

Ремонт длится вечно и превращается в стиль жизни. Это утверждение уже давно устарело. Оно стало неактуальным с появлением современных технологий и новых расходных материалов....