ДомойУкраинаВідмова від висоток і заборона парковок: нові будівельні норми змінять життя українців

Відмова від висоток і заборона парковок: нові будівельні норми змінять життя українців

ВУкраїнізаборонятьбудуватипарковкивсерединіміськихдворів,пожежниммашинамзабезпечатьпід’їзддо будинків,адитячі садкиможнабудевідкриватипрямовбагатоповерхівкахвМінрегіонбудіпідготувалиновіДержавнібудівельнінорми(ДБН).

Головне

Якроз’ясниввіцепрем’єріміністррегіонстрояГеннадійЗубко,змінятьсячотириДБН.Перша«Плануванняізабудоватериторій«.Головневнійвводитьсямаксимальнащільністьзабудови:для4поверховихбудинківце45%площікожногогектара,для5-8поверхових40%,для12-25поверховихвисотокне більше30%.Цей західдозволитьобмежитищільністьнаселенняна1гадо450осібзможливістюпідвищитиїїна20%(до540осіб),якщов500метрахє,наприклад,лісабопарк,великімагазини.

Заразщільністьпроживаючихможнапідвищуватидобезкінечності,щовжепризвелодо перенаселеннявдвічі,наприклад,вокремихмікрорайонахнастоличнихПозняках,щільнозабудованих22-25поверховими«свічками«. Обмежують ДБН і поверховість: вмістахзнаселеннямдо50тис.осібне можебутивищетрьохповерхів,вбільших(100-150тис.осіб)тільки9поверхівки,ілишевмегаполісахбудинкивисотоюпонад20поверхів,правда,тежмайжебезобмежень.

Довисотокповиненбутизабезпеченийпід’їздпожежнихмашинз усіх боків,а незоднієї,якзараз.Вводятьсяпоняття«зеленої«(не можнабудувативпаркахірекреаційнихзонах)і«блакитної«(обмеженнявисотності)ліній,що визначаютьсямісцевою владою. Заборонять розміщувати паркінги на території житлових комплексів. Альтернативадорогіпідземнігаражіабовідкритімайданчикиза300-500мвідрозташуваннябудинку.

ДругановаДБН«Вулицітадорогинаселенихпунктів«передбачаєствореннябезбар’єрногопроїздудляосібзінвалідністю(зниженнявокремихмісцяхбордюрівдлязаїздуіз’їзду,доріжкидляінваліднихколясок),острівцібезпекинанерегульованихпішохіднихпереходах,огородженнястовпчикамивідбійникамизупинокгромадськоготранспорту,заборонаавтопарковокнадорогахітротуарах(зараздозволено).

Нарешті, ще дві ДБН стосуються шкіл і дошкільних установ. Вводяться вимоги до зниження енерговитрат на їх обігрів за рахунок утеплення, встановлення приладів автоматичного регулювання обігріву. У класах на одного учня має бути не 2-2,4 кв. м, а мінімум 3 кв. м площі. Також заплановано поступовий відхід від традиційних класних кімнат з партами до відкритого простору, де учні будуть сидіти навколо столів. Щоб діти з особливими потребами могли займатися з іншими дітьми, в школах повинні з часом з’явитися пандуси, підйомники, розширять дверні прорізи для проїзду візків (з 80 до 100 см). Важливий момент – на перших-других поверхах житлових будинків дозволено розміщувати дитячі садки та ясла, розраховані на 120 дітей.

Експерти

ФахівціпідтримуютьновіДБН,алеззастереженнями.

«Нет возражений против адаптации инфраструктуры для людей с инвалидностью, обеспечения безопасности пешеходов, разрешения размещать в жилдомах детсады и ясли, — сказал нам эксперт Виктор Несин. — Правильное решение — ограничить плотность застройки, это улучшит экологию. Но вырастет стоимость квартир, так как застройщик сможет на той же площади построить меньше домов. Прежде всего подорожают смарт-квартиры площадью до 30 кв. м».

Іншої думкиекспертконсалтинговоїкомпаніїСергійКостецький:

«Сейчас спрос на квартиры меньше предложения, поэтому повышать стоимость «квадрата» застройщики пока не могут, а значит, будут работать на грани нулевой рентабельности».

У тойжечасвідповідальністьзапорушенняДБНзалишається колишньою:штрафзапроектуваннязабудовизпорушеннямнорммайже160тис.грн,азаневиконанняприписівДержархбудконтролюмайже26тис.грн.

Парковки: яблуко розбрату

Каменемспотиканнясталорішеннявладипро винесенняпарковокзатериторіюмікрорайонів.Несінкаже,щоідеяреалізовуєтьсятількивзонахновоїзабудови,авужезаселенихмікрорайонахвонапрактичнонездійсненна.

«Мало кто захочет ехать к месту стоянки на общественном транспорте или идти до него пешком 500 м и более, — говорит Несин. — В многих новых домах есть подземные паркинги, но они наполовину пустые, так как стоят необоснованно дорого — до $20 тыс. за 15—20 кв. м. Если власти попробуют ликвидировать стихийные автостоянки силовыми методами, это может вызвать социальную напряженность».

Костецькийтакожпокине бачитьвирішення проблеми:

«Застройщик вряд ли будет закупать дополнительно землю для парковок, а в уже существующих зонах застройки с высокой этажностью убирать стихийные и законные парковки некуда. Подземные паркинги сейчас мало строят, так как они обходятся намного дороже, чем квартиры экономкласса: нужны тысячи кубометров бетона — паркинг должен выдержать вес высотки, построенной над ним».

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Рекомендуемые статьи