ДомойУкраинаЯк зареєструвати квартиру в Україні за новими правилами

Як зареєструвати квартиру в Україні за новими правилами

З 1 січня 2016 року в Україні набув чинності новий порядок реєстрації нерухомості. Серед змін в законодавство найбільше настороженості викликала скасування документа про право власності при первинній реєстрації нерухомості, пише ТСН.

До цього року такий документ видавався Державною реєстраційною службою. Зараз нотаріус видає власникові інформацію про внесення відомостей до Реєстру прав. Таким чином, право власності на нерухомість буде існувати тільки в електронному держреєстрі, до якого зберігається відкритий доступ.

Україна зараз знаходиться тільки на початку розвитку електронного урядування, тому нова схема з такими важливими документами відразу породила підозри в тому, що вона буде сприяти «квартирному рейдерству». Юрист Андрій Турій розвіяв міфи нововведень.

Зміни в реєстрації нерухомості

Набір документів для первинної реєстрації нерухомості не змінився:

  • заява
  • паспорт
  • ідентифікаційний код
  • договір купівлі-продажу або дарування тощо.

Приємною новинкою стала можливість первинного оформлення нотаріусами без обмежень – раніше цією справою займалися тільки державні реєстратори. Адвокат радить звертатися до приватних нотаріусів. Звичайно, вартість послуги в такому випадку буде вище, однак це дозволить заощадити час і нерви. Наприклад, з нотаріусом можна оперативно виправити помилки в документах, якщо такі були допущені, і скоротити термін реєстрації в 3-4 рази.

«Також одним з плюсів реєстрації майна у нотаріуса є їх велика кількість і доступність в плані вибору місця розташування», – додає Турій.

Право на власність

Таким чином, на основі документа про купівлю-продаж, дарування або отримання в спадщину нотаріус або державний реєстратор вносить відомості про нерухомість в електронний Держреєстр прав на нерухоме майно – єдиної державної інформаційної системи, що забезпечує обробку, зберігання і надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно.

Факт володіння нерухомістю підтверджується саме рішенням про реєстрацію права на нерухомість в Держреєстрі. Право власності вважається зареєстрованим, якщо рішення опубліковано в Держреєстрі, доступ до якого здійснюється через Кабінет електронних сервісів.

В тренді

Як упадуть ставки за іпотекою: експерти поправили прогноз Гончарука

За бажанням власник нерухомості може отримати виписку рішення з Держреєстру речових прав – в паперовій або електронній формі. Ні підпису, ні печатки на них не буде, проте обидві ці форми мають однакову юридичну силу. Вартість надання інформації з Держреєстру в паперовій формі становить 34 грн, в електронній – 17 грн.

Інформацію з Реєстру прав можна отримати і самостійно в будь-який час. Сервіс вимагає реєстрації щодо персональних даних – ідентифікаційним кодом або номером паспорта.

Квартирне рейдерство по-новому

Юрист відзначає, що українці звикли до паперів, які надають ілюзію захисту від різного роду посягань. Проте афери з нерухомістю ніколи не були рідкісним явищем. Недобросовісні нотаріуси могли роками вичікувати вдалою можливості для своєї угоди.

У Києві стали з’являтися цілі агентства нерухомості, які пропонують квартири за смішною ціною. Єдина умова – треба дочекатися, поки господар помре. В Україні тисячі одиноких і потребуючих бабусь. Договір довічного утримання в обмін на квартиру – ця схема працює вже давно.

Можна припустити, що інформацію про нерухомість, яка зберігається в електронному вигляді, може шляхом злочинних маніпуляцій змінити хакер-аферист. Звичайно, існують механізми, які запобігають несанкціонованому доступу до інформації. Проте загрозу проникнення в державній бази даних не варто відкидати. Але реєстрація нерухомості, а потім і право власності, все ж підкріплюється паперовими документами: договором купівлі-продажу або дарування, який має власник, а також реєстраційною справою, яка зберігається в архіві нотаріуса або державного реєстратора.

Відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, мають відповідати даним реєстраційної справи в паперовій формі, що містить всю інформацію про нерухомість. У разі їх невідповідності пріоритет мають дані реєстраційної справи в паперовій формі, відзначає юрист. Тому, на його думку, нові правила електронного управління не впливають на кількість афер з нерухомістю.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Рекомендуемые статьи